27.8.09

Çöl ve Şair / Çöl Denemeleri 13

ÇÖL ve ŞAİR: diyalogda logaritma

İlüzyon parçalarına dağıldı,
tabiatıydı
serap da diyebilirlerdi ona belki, 
şarap demek de akıllıcaydı;
çölün zerrelerine karıştı.
Hareketlendi taneler, 
ince,
temastan korkar gibi temkinli
çölün teninde gezindiler.
Karşı karşıya geldiler. Bir savaşın şafağıydı zaman.
Günün en güzel renklerini kaçırıyoruz diyordu şair, sesi yankılanıyordu güneşe çarpıp.
Sihirbaz, seni neden özlüyorum dedi; seni nedense özlüyorum..
Şair- Çöl seviyor beni. Çöl sever kelimelerin ritmini. Çöl için şiirden daha başka ne elden gelir ki? 
Sihirbaz- Bizi bu şafak vaktinde karşı karşıya getiren sihri yok sayma. Şafak sana göre yangındır, bana göre kan. Bu kavgada bir hesap kesilecek. Ne bir intikam ne bir bedel. Bir hesap sadece. 
Şair- Benim uğruna savaştığım şey senin ulaşamayacağın her şeydir. Seni karşıma dikense esaretinden başka bir şey değil.
Sihirbaz- Yüzündeki alaycı gülümseme ahmaklığının aynası olurdu sana, eğer kendine bir kez bile bakmayı becerebilseydin. İstediğim şey canın değil, acın! Ve bunu elde etmesi zor değildir bilirim.
Şair- Geçmişimizin bize biçtiği renklere o halde! Tarih bizi boyamış bir kere.. Peki hangimiz kara şövalyeyiz hangimiz aydınlığa bürünen iyiliğiz? 
Sihirbaz- Şerefine yaşanması gerekenler! Elimde bir kadehim olsaydı seyyar hayatlarımıza kaldırırdım şu anda. İyiler,,miş. İyi ve kötü nerede?
Şair- Çanlar çalıyor duyuyor musun? Bana düştü bu şanslı müjde. Bir çağın tepesindeyiz.
Sihirbaz- Her melodi sonunda kendini suskunluğa terk ediyor.
Şair- Peki ya için? Niçin bu gün böylesin? 
Sihirbaz- Zaman parmaklarımın arasından düştüğünde, küçüktün. Dengesizliğin dengesini aramakla meşguldü hayat ve çok kayagandı. Öğreneceklerimiz vardı..
Şair- ..ki hala var. Gördüm, burayı inşa edişini gördüm. Gözlerinin evinden tek tek kum taneleri düşürüşünü, kumların içine bata çıka yürüyüşünü ve bir varmış bir yokmuş olan düşünü.. Şahit oldum, sessizliğinin kelimelerine. Küskünsün, çünkü seni ben..
Sihirbaz- Yanılıyorsun. Tutunamadık gecenin yüzüne. 
Şair- Hiçbir yerin tarifine uygun düşmeyen harita, çöller için hazırlanmıştı, hazırlıklı mıydık peki?
Sihirbaz- Evrilmeden önce mi devrildin, yoksa evriminin getirdiği gelişmeyi mi taşımayı beceremedin?
Şair- Nedense seni özlüyorum.., neden özlüyorum...
Sihirbaz- Çöl seviyor beni. Çöl sever yüreğin ritmini.. İşte sihir..

Gökyüzündeki evinden boşandı bir buzdan kristal, sadece çölü görmek için.


12.12.2008

Nihan AYDIN ...*

Hiç yorum yok: