21.1.09

Çöl ve ihanet / çöl denemeleri 2

ÇÖL VE İHANET: (kazanmak ve kaybetmek); monarşi sağlıklıdır şizofren kimliklere yer yoktur içinde



sihirbaz dedi ki: Ben hem yenilgiyi hem de zaferi aynı anda tatmaya alışığım. 

...
İnsanlar hep yaşar tarihse hep yazar. 
Belki de yazılmış olan tüm tarihlerin en gerçek yanı budur. 

Zaferler topluma, malubiyetler bireye mal edilir. 
Sonuçsa hep aynıdır. 
Kazançtan kendine pay biçenler hep kayıptan kendilerini soyutlarlar. 

bir takdir:

-Demek başardın. O halde kutlayalım. 

...

Ve aynı anda gelen eşdeğer artı ve eksiler birbirlerini götürmezler.

- = +

Ne olabilir? 
Başarıyı kutlayacak olanlara göre iki kat artı.
Olumsuzluğu görmekte usta olanların gördüğü iki kere eksi.
Ve bu simgeleri yerine yerleştirene göre saçmalığın daniskası. Böyle bir eşitlik olmaz. Olmaz! Matematiği katlettiniz! 

Zafere ve yenilgiye aynı anda sahip olanın bakış açısı: Hangisi, hangisi için var? 
Sonuç sıfır. 

bir ses:

-Kendini yenik saymana inan ki değmez. Bence iki kere kazançtasın.

Buyurun buradan yakın.

...

Bir seçimdi her şey. Ve bizde yüzde ellilerin gölgesinde yaşayan kararsız çoğunluğuz. Hepimiz yüzde ellilik kararlarla yaşıyoruz. Bir seçim yaptık. Ben; yani içimde yaşayan sayısız vekilimle biz. İki şıkkımız vardı hayatta. İnsanlar kendi vicdanlarını inşa ederken kendi parlamentolarını kurdular kendi kafalarında. Herkese gösterecek kadar farklı benlik üretti içlerindeki makine. 

makine konuştu:

-Hepsi benim vekilim. Ben gibi, biraz ben, ara sıra tamamen ben ve bazen ben. Kimi zamansa hiç yokum. Bambaşka biri sesime hükmeden. Biz içimizdekilerle kendi meclislerimizde seçimimizi yaptık bile. Bir seçimdi her şey ve biz de seçtiklerimizi yaşıyoruz. Bundan böyle ve bundan önce.

Ego konuştu:

-Monarşi sağlıklıdır. Şizofren kimliklere yer yoktur içinde.

...

Su alev alır mı? 
Bitti. 
Yandı her şey!
Kurumadı, pişmedi, yetişmedi; yandı.
Kalınca bir düşün defterinden kelimeler; “bazıları soğuk sever”.

muhalefet konuştu:

-Bazı insanlar sıcak sever.

Verilen karşılık anlamsız ve solmuş bir;
-Evet.

Soğuğun hemen ardından gelen sıcak ne tatlıdır. 

Gri tonlardaki evetin sahibi konuştu:

-Kum taneleri yok.

muhalif sordu:

-Ne var? Çatlamış bir toprak mı?

sihirbaz konuştu:

-Yangın! Ben kendi kendimi kundakladım.

pollyanna teselli etti:

-Zamanla yangın biter. Kumlar çıkar yüzeye.

...

Dev dalgaların geri çekilişi miydi yoksa bu? 

sihirbaz biliyordu:

-Bazı yangınlar kolay sönmez.

"the end" biliyordu:

-Bir gün söner. 




Nihan AYDIN ...*

Hiç yorum yok: